close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej
  • INFORMACJE EKONOMICZNE

  •  

    Konsulat Generalny RP w Chengdu obejmuje trzy prowincje: Syczuan, Junnan, Kuejczou i miasto na prawach prowincji Chongqing. Powierzchnia okręgu konsularnego rozciąga się na ponad 1.137 tys. km2, które zamieszkuje ponad 200 mln osób.

     

    Zachodnie prowincje Chin stanowią obecnie centrum strategii gospodarczej ChRL - Go West, zakładającej reorientację na centralną część państwa i utworzenie strefy gospodarczej rzeki Jangcy. W 2016 r. władze centralne zaaprobowały także utworzenie Syczuańskiej Strefy Wolnego Handlu oraz Strefy Wolnego Handlu w m. Chongqing. Ekonomia okręgu konsularnego opiera się głównie o małe i średnie przedsiębiorstwa, ale obecny jest też przemysł chemiczny, elektroniczny, wydobywczy, stalowy, farmaceutyczny i spożywczy.

     

    Chengdu uzyskało od władz centralnych zgodę na import produktów spożywczych, stąd firmy syczuańskie mogą być atrakcyjnymi partnerami dla polskich przedsiębiorstw.

     

    Podległe prowincje charakteryzują się zróżnicowanym poziomem rozwoju gospodarczego: Kuejczou jest jedną z najsłabiej rozwiniętych prowincji, gdzie polski biznes może potencjalnie mieć największe szanse. Więcej informacji nt. bieżącej sytuacji poszczególnych prowincji znajdą Państwo tutaj.

     

    Na terenie okręgu konsularnego regularnie odbywają się różne targi i wystawy, do udziału w których serdecznie Państwa zapraszamy. Wykaz najważniejszych wydarzeń targowych znajduje się tutaj.

     

     

    UWAGA: Nowy podział zadań pomiędzy Zagranicznymi Biurami PAIH a wydziałami/stanowiskami ds. ekonomicznych w polskich placówkach dyplomatyczno-konsularnych!

     

    Zgodnie z Ustawą z 7 lipca 2017r. o wykonywaniu zadań z zakresu promocji polskiej gospodarki przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu Spółka Akcyjna, która weszła w życie 17 sierpnia br., PAIiH S.A. jest odpowiedzialna za:

     

    - kreowanie strategii wsparcia eksportu i inwestycji zagranicznych,

    - realizację polityki promocji polskiej gospodarki i oferowanie usług doradczych dla polskich eksporterów i inwestorów,

    - organizowanie zagranicznych misji gospodarczych i targów,

    - tworzenie programów wsparcia dla poszczególnych rynków lub branż ,

    - przygotowywanie dla przedsiębiorców strategii wejścia na zagraniczne rynki,

    -  pozyskiwanie wiedzy o kulturze biznesowej danego rynku,

    - dokonywanie rozeznania przepisów i barier regulacyjnych oraz weryfikowanie wiarygodności kontrahentów zagranicznych.

     

    W swej działalności Agencja wykorzystywać będzie sieć nowych zagranicznych biur handlowych (ZBH). Będą to w szczególności oddziały lub spółki lokalnego prawa handlowego (funkcjonujące również na zasadach quasi komercyjnych), ukierunkowane na zindywidualizowane wsparcie dla przedsiębiorcy zainteresowanego ekspansją na danym rynku zagranicznym, wydzielone ze struktur placówek dyplomatycznych i konsularnych.

     

    Do zadań ZBH należy m.in.:  

    - udzielanie informacji o rynku (analizy, raporty, poradniki),

    - współtworzenie sieci kontaktów z lokalnymi firmami i instytucjami otoczenia biznesowego,

    - organizacja szkoleń dla polskich i zagranicznych firm,

    - weryfikacja partnerów biznesowych,

    - organizacja misji gospodarczych,

    - pomoc we wprowadzeniu produktów na rynek,

    - tworzenie kampanii promocyjnych i medialnych.

     

     

    Placówki dyplomatyczno-konsularne są zobowiązane do podejmowania działań na rzecz wspierania interesów polityczno-gospodarczych zarówno w kontaktach  dwustronnych, jak i wielostronnych z partnerami zagranicznymi m.in. poprzez:

    - rozbudowę bazy traktatowej i tworzenie przyjaznego otoczenia prawnego,

    - ochronę praw i interesów polskich podmiotów gospodarczych za granicą,

    - promowanie Polski jako wiarygodnego partnera w kontaktach handlowych i inwestycyjnych (w tym, w oparciu o analizę sytuacji geopolitycznej państw/regionów, regulacji prawa międzynarodowego, możliwości wynikających z członkostwa Polski w organizacjach i instytucjach międzynarodowych, a także  aktualnego stanu relacji bilateralnych).

     

     

     

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: